הבניה
תהליך הבניה התעכב ב 7 שנים
בסיס הרעיון הארכיטקטוני של האדריכל המעוטר "ז'אן נובל" לדמות כיפה גדולה שצפה על המים. מתחת לכיפה יצרו משטח שחלקו המים וחלקו לדמות מוזיאון במים, כשהכיפה המחוררת זורקת נוקודות אור לתוך המתחם כדי לדמות "ישיבה מתחת לצל עץ התמרים בנווה מדבר". שטחו הכולל של האתר 24.000 מ"ר אוספים קבועים יתפרשו על שטח של 6.000 מ"ר ו 2.000 מ"ר לגלריות משתנות. הכיפה בנויה מ – 7850 כוכבי אלומניום בשמונה שכבות מה שיוצר את אותו חירור שמאפשר את כניסת האור אל החללים מתחת לכיפה. מרתפים נבנו אל תוך המים כדי להעניק את התחושה שכל המוזיאון בתוך המים. העבודות החלו ב 26 במאי 2009 והיו אמורות להסתיים באוגוסט 2010 עיכובים טכניים ואחרים רבים גרמו לדחיות רבות עד 8 נובמבר 2017 תאריך הפתיחה בפועל.
ההסכם
הכניסה אל המוזאון והכיפה
במהלך אישרור ההסכם, נשמעו בצרפת קולות מתנגדים של אומנים, הוגי דעות ואף פוליטיקאים. אך הרוב תמך בהסכם. שר התרבות הצרפתי רנו דונדיה טען כי, ההסכם מעמיק את הקשר עם האמירויות ובנוסף שההכנסה הגדולה מההסכם תעזור לשפר את התרבות בצרפת. העיר דובאי שילמה במסגרת ההסכם 525 מיליון דולר, עבור השימוש במותג "הלובר". כמו אבו תשלם 747 מיליון דולר בעבור הלוואה של מאות יצירות מהלובר בפריז לזה שבאבו דאהבי. עד כאן 1.3 מיליארד דולר. כמחווה לרצון טוב אבו דהאבי תשפץ אגף במוזאון הלובר בצרפת "ביתן דה פלור" בתרומה של 32 מיליון דולר. עד כאן ההסכם. הלובר באבו דאהבי נפתח ביום 8 נובמבר 2017. בנוכחות נשיא צרפת עמנואל מקרון.
ההתחלה
מוזאון תחת כיפה ומעל המים
ההסכם להבאת ולפתיחת מוזאון הלובר באבו דהאבי נערך ל-30 שנה בהן הם יחשבו שני מוזאונים שונים אך תתקיים בתמורה לסכום מוסכם מראש החלפה או הלוואה של יצירות למשך התקופה. החלטה המאשרת את ההסכם נפלה בפרלמנט הצרפתי ביום 9 אוקטובר 2007 בתמיכתו של הנשיא הצרפתי ז'אק שיראק. בתאריך
8 נובמבר 2017 נחנך המוזאון. כאות תודה לנשיא צרפת נקרא הרחוב המוביל למוזאון על שמו. מיקום המוזאון שנבחר היה האי סעדיאת. הלובר הוא חלק מתוכנית גרדיוזית שבמסגרתה יבנה גם מקבילה למוזאון הגוגנהיים שבבילבאו, ספרד.
מוזיאון הלובר מוקם באזור סעדייאת באבו דהאבי. האזור הזה הינו בהתפתחות גדולה מאוד. גם הגוגנהיים יבנה שם.
כללי התנהגות
בזמן הביקור יש לשמור על שקט תרבותי.
אין לגעת בקירות, בחפצים, בתמונות
או במוצגים
יש להישמע לצוות העובדים והשומרים במקום.
מחיר הכניסה :
מבוגר 60 דרהאם
ילד עד גי 18 חינם
פנסיונר (60) חינם
להזמנת כרטיסים
לחץ כאן
אמפורות
הציור של הרקולס נלחם באריה
אמפורות ידועות ככלים שהחלו ביצורן עוד בתקופה הניאוליטית. מאות כלי חרס מוצגים בלובר דובאי. זה שבתמונה מיוחד במינו. את הכלי הזה יצר הצייר קדר לנטימנס 520 לפנה"ס. האמפורה רגילה שהשימוש בה נועד לשימור מוצרים יבשים ורטובים. לנטימנס בחר לצייר את הרקלסנלחם באריה. החיה כביכול החלשה אל מול הרקלס מוטיב זה שחוזר רבות באומנות היוונית כניצחון הצוויליזציה על השממה שמלם האריה בציור. אמפורת הצוואר מעורכת בכ-40 ס"מ גובהה לרוב מיוצרת מחימר.עוד אומן ידוע באמפורות שלו בסביבות המאה השישית לפנה"ס.
גלריות ומוזאונים
ההתחלה באולם המבוא
האוספים מסודרים בלובר בסדר כרונולוגי של גלריות מתחילים במבוא שם ניתן בסדר כרונולוגי מ-10.000 לפנה"ס ועד אומנות עכשווית. עשר גלריות למבוא תוך השם דגש על האומנויות שלנו ולאו דווקא הגיאוגרפי. חלקן של היצירות הן קבועות ושייכות ללובר באבו דהאבי וחלקן, יצירות מתחלפות בין אבו דהאבי למוזאונים בצרפת. כך שיתכן יצירה שהושאלה תוחזר לצרפת ותיגרע מהאוסף הכולל של המוזיאון.על כל המוצגים ישנו רישום של המוצג בשפות שונות, כדי להבין היטב את ההיסטוריה האומנותית בעולם.מהכניסה יכוונו אתכם אל המבוא. בכל חלל ניצב שומר. מיטב היצירות יועלו כאן (למטה) בסרטון מתחלף.
אוספים
לה בוהמיין 1862 אדוארד מאנה
מוזיאון הלובר גודל האוספים מוערך ב 35.000 פריטים. מחולק לאזורים "תצוגה ראשית" גלריות ומוזאונים, תערוכות ומוזיאון ילדים.האוסף מתחיל במוצגים עפ"י תקופות ואזורים בעולם.אלפי שנים לפנה"ס ועד המאה ה-19 של מיצגים, ציורים ופסלים מהמפורסמים בעולם.לא נוכל להביא בפניכם את כל המוצג במוזיאון אך טעימה קטנה של פריטים הממחישים יותר מכל על האוסף המצוי בלובר אבו דהאבי. (בתמונה) הבוהמיין של אדוארד מונה מ 1862 ציור המזכיר רנסאנס בגלל הדגשים של תנוחת כף היד, הדגשים בצבעים כחול לבן והצהוב מזכירים צעירים חופשיים והסתובבו באזור מונמארט פריז של אותה תקופה.
המעצמות הגדולות
הציור של הרקולס נלחם באריה
ממלכות החלו להופיע בעמקים הפוריים של החידקל, הפרת, הנילוס, האינדוסים והנהר הצהוב בסביבות 3000 לפני הספירה. הופעתן של המעצמות הגדולות הראשונות הללו לוותה בהתפשטות כלי נשק וגרזנים מברונזה, חרבות ושריון הפכו לסמלי יוקרה והדר עבור החזקים. אליטה לוחמת חדשה זו החלה לרכוב גם על סוסים, התפתחות שדרבנה חילופי מרחקים ארוכים, הגדילה את גודל הממלכות והרחיבה את אופקי הקהילות. הערים הראשונות התפתחו בממלכות במסופוטמיה ובמצרים, אירוע מכריע בתולדות האנושות, תוצאה של גידול אוכלוסיות והופעתן של היררכיות חזקות. זה הפך את הערים הראשונות לכור היתוך חברתי ותרבותי שעודד חילופי דברים וחידושים כמו כתיבה, דבר שהקל על עסקאות וסייע ללגיטימציה של כוח המדינה
התקופה הרומית
פסל של רומאי לבוש בטוגה
התקופה המוערכת בין השנים 300 לפנה"ס ועד 200 אחרי הספירה. מביאה למוזיאון פסלים,פסיפסים ומוצגים שונים. בתמונה דיוקן מדהים של איש רומי לבוש בטוגה שמעידה על כך שהאיש במעמד גבוה או בעל הון רב. איכות עבודת הפיסול בדגש מאוד על קפלים ושינויים בלבוש מעיד יותר מכל על מי הוא האיש. בתקופה הרומית סטטוסים כאלו היו מוצבים בפורומים בערים. במוזיאון נמצא גם פסלים של ראשי אדם מאותה התקופה. דיוקן ראש של אגוסטוס הקיסר הרומי הראשון אף הוא מוצג במוזיאון. הדיוקן ראש שהוא מהמאה הראשונה לפני הספירה מראה בבירור את הכריזמה של האיש שהאידיאליזם היה נר לרגליו במיוחד אחרי שלטונו של אלכסנדר הגדול.
גלובליזציה ראשונה
אישה אפריקאית 1560 איטליה
מחזור הסחורות והאנשים חווה תאוצה חסרת תקדים בתקופה המודרנית. בתוך שלוש מאות שנים בלבד, מערכות חדשות של חילופי עולם והופעתן של אימפריות חדשות שינו חברות וטריטוריות, וכתוצאה מכך עקירה עצומה של אנשים, עקב עבדות, הגירה כלכלית או מלחמה. שיבושים ושינויים אלה מואצים את קצב ההעברה התרבותית, החומרית והרוחנית, ואפשרו גם חילופי חברה ותרבות בתוך האימפריות וביניהן. אמנים ובעלי מלאכה דמיינו התפתחויות אלה תוך כדי חקר חומרים, אסתטיקה וטכניקות חדשים. בעולם עם אופקים מורחבים חדשים, מושג הנורמה, המודל ותפקיד האמן נבחן מחדש במונחים חדשים
גודיאה עירק 2120 לפנה"ס
אוגוסטוס הקיסר הרומי
ראש צעיר רמברנט הולנד 1648
המעצמות הגדולות
הציור של הרקולס נלחם באריה
ממלכות החלו להופיע בעמקים הפוריים של החידקל, הפרת, הנילוס, האינדוסים והנהר הצהוב בסביבות 3000 לפני הספירה. הופעתן של המעצמות הגדולות הראשונות הללו לוותה בהתפשטות כלי נשק וגרזנים מברונזה, חרבות ושריון הפכו לסמלי יוקרה והדר עבור החזקים. אליטה לוחמת חדשה זו החלה לרכוב גם על סוסים, התפתחות שדרבנה חילופי מרחקים ארוכים, הגדילה את גודל הממלכות והרחיבה את אופקי הקהילות. הערים הראשונות התפתחו בממלכות במסופוטמיה ובמצרים, אירוע מכריע בתולדות האנושות, תוצאה של גידול אוכלוסיות והופעתן של היררכיות חזקות. זה הפך את הערים הראשונות לכור היתוך חברתי ותרבותי שעודד חילופי דברים וחידושים כמו כתיבה, דבר שהקל על עסקאות וסייע ללגיטימציה של כוח המדינה
התקופה הרומית
פסל של רומאי לבוש בטוגה
התקופה המוערכת בין השנים 300 לפנה"ס ועד 200 אחרי הספירה. מביאה למוזיאון פסלים,פסיפסים ומוצגים שונים. בתמונה דיוקן מדהים של איש רומי לבוש בטוגה שמעידה על כך שהאיש במעמד גבוה או בעל הון רב. איכות עבודת הפיסול בדגש מאוד על קפלים ושינויים בלבוש מעיד יותר מכל על מי הוא האיש. בתקופה הרומית סטטוסים כאלו היו מוצבים בפורומים בערים. במוזיאון נמצא גם פסלים של ראשי אדם מאותה התקופה. דיוקן ראש של אגוסטוס הקיסר הרומי הראשון אף הוא מוצג במוזיאון. הדיוקן ראש שהוא מהמאה הראשונה לפני הספירה מראה בבירור את הכריזמה של האיש שהאידיאליזם היה נר לרגליו במיוחד אחרי שלטונו של אלכסנדר הגדול.
אומנות חיים חדשה
נפוליאון חוצה את האלפים 1803
אומנות המאה ה-18 וה-19 שמה דגש על מנהיגים ומלכים של אותה התקופה שהיו מקובלים ע"י החברה. התפתחום והתפשטות מוצרים שנמכרו בערוצים מסחריים ביפן, סין אירופה ושימשו כמוצרי צריכה לכל דורש. השפיעו על אומנות החיים החדשה תוך דגש על עיצוב הבית, רהיטים, קישוטים ועד הלבוש האישי. מוצרים אלו העידו על המעמד האישי יותר מכל. ניתן היה לעמוד על הבדלי תרבויות גיאוגרפיים. האומנות באותה תקופה הפכה יותר ויותר ססגונית מליאה בפרטים שלא נראו עד אז באומנות. כמו כן יורדת לפרטים עד הקטנים ביותר גם ברובד האישי